Ha a Piac utca 47. szám alatti különleges házra tekintünk, először a szobrok tűnhetnek fel a nézelődőknek. Már a megépítés esztendejében, 1938-ban meghirdettek egy pályázatot a négy kőkonzolra helyezendő szobor elkészítésére. A másfélszeres életnagyságú szobrok alkotója Gregersenné Lux Alice, aki a pályázat megnyerése után két férfi és két női alakot tervezett. A szobrok szimbolikus alakok lettek tárgyakkal, eszközökkel. Így készült el az Ipar, a Mezőgazdaság, a Kereskedelem, és a Szorgalom szobra. A kompozíció nemsokára jelentős „karriert futott be”, hiszen a Mezőgazdaság és a Szorgalom szobra 1939-ben az Ipar-művek Országos Egyesületének kiállításán ezüstérmet kapott. Ezen felbuzdulva nevezték azokat a milánói szobrász biennáléra is, ahol aranyérmet nyertek.
Padányi legjellegzetesebb munkái a modernista építészet itáliai törekvéseihez igazodnak. Az úgynevezett „novecento” az építészeti modernizmust igazította az antik római építészet örökségéhez. A Piac utcai volt Magyar Általános Hitelbank klasszicizáló épületén már tetten érhető ez a hatás, s, ha alaposabban megnézzük a házat, itt-ott megbújva több domborművet is felfedezhetünk.
Az építész a politikai életben is aktív szerepet játszott, 1939 és 1941 között országgyűlési képviselő volt. Ennek logikus következményeként a második világháború után jobbnak látta elhagyni Magyarországot, és meg sem állt az Egyesült Államokig. Amerikában Eugene Padanyi-Gulyas néven 1958-ban már itt hozta létre a Magyar Mérnökök és Építészek Világszövetségét és megalapította 1963-ban a Clevelandban megjelenő Studies for a New Central Europe című, társadalomtudományi folyóiratot.